Nyårslista

 
 
Har 2016 varit bra?
Det har tyvärr varit ett av dom värre åren. Självklart så har det haft sina highlights, men det har känts som ett pissår för det mesta.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Tyvärr inte, hade 3 stycken och jag höll inte något av dom. Nu minns jag varför jag aldrig brukar sätta nyårslöften hehe.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope, inte de.
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack & lov.
 
Vilka länder reste du till?
I år blev det "bara" en resa och det blev till Grekland.
 
 
 
Vilket/vilka datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
28e januari (fick nycklarna till nya lägenheten), 18e juni (gick på min första betalda semester), 1-2a juli (Stadsfesten, tror det var dessa datum), 31a augusti (åkte till Rhodos i en vecka), nån gång i september (minns inte exakta datumet haha, men då vi åkte till Stockholm).
Kommer inte på några fler datum tyvärr hehe.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har haft en och annan förkylning, magkatarr och ångest. Om det räknas?
 
Bästa köpet?
Är det typ hemskt att jag inte kommer på någonting? Haha.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Resor.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Resan till Rhodos, mina vänner och min familj.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
Opa Opa - Antique, Chasing cars - Snow Patrol, All In - Emil Assergård, My House - Florida och många fler.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tyvärr så har jag varit ledsnare i år.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat pengar.
 
Hur tillbringade du julen?
Startade dagen på jobbet, åkte sedan direkt till mormor & morfar och firade där.
 
 
 
Blev du kär i år?
Nej.
 
Favoritprogram på TV?
Wahlgrens värld, Biggest Loser. Kollar inte så mycket på tv, men det har mest varit dom programmen hehe.
 
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Säger som jag sagt förut - Hata är ett starkt ord.
 
Bästa boken du läste 2016?
Fick låna två böcker av Annelie som jag läste i Rhodos och dom var riktigt bra, men minns tyvärr inte vad dom hette.
 
Något du önskade dig och fick?
Jaa, har bara fått saker som jag önskat mig. (Om man tänker födelsedagspresenter och julklappar).
 
Årets bästa film?
Kollar så sällan på film, så jag vet faktiskt inte.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Jag jobbade och packade upp i nya lägenheten. Blev firad en dag före av familjen och efter av kompisarna.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Finns nog jävligt mycket haha, eftersom detta år inte var så bra.
 
En person som du inte hade klarat dig utan i år?
Mamma. Och mina katter hehe, dom får räknas som personer nu.
 
 
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Fruktansvärt tråkig. Ska försöka hitta min stil mer år 2017.
 
Årets mat:
Köttfärssås & spaghetti, så jävla gott!
 
Årets dryck:
Smoothie, celsius & Pepsi Max.
 
Årets semester:
Rhodos ofc! Och Stockholm.
 
Planer för 2017?
Skrev ett inlägg igår om mina mål för 2017, ni kan kika in det.
 
Vad ser du mest fram emot med år 2017?
Att bli hälsosam - det enda som stoppar mig är mig själv. Och det ska jag inte göra nästa år.
 
 
 
Tror du att år 2017 kommer bli bättre?
Det är jag övertygad om. Det kan ju då fan inte bli sämre.
 
Har du några löften inför år 2017?
Samma svar här - se mitt inlägg om mina mål.
 
Bästa minnet från 2016?
Resan till Rhodos.
 
Vad var det bästa som hände 2016?
Måste svara Rhodos resan här också hehe. Och att jag flyttade till en större lägenhet.
 
Vad var det sämsta?
Typ allt annat? Hehe, nää men det värsta har väl varit att jag haft ångest och mått dåligt.
 
Fick du många nya kontakter?
Några stycken har man väl fått.
 
Är det något du saknat 2016 som du vill ha 2017?
En hälsosam kropp, en resa med mina tjejer och en bil kanske.
lista | |
#1 - - JoJo:

kul att läsa! hoppas att 2017 kommer bli ett bra år för dig tjejen :)

sv; men tack så mycket fina du! :)

#2 - - Johan:

Kul med sådana här listor. det ger en bra överblick över ditt år och vad som har varit bra/mindre bra :)

SV: Det tror jag är väldigt bra, bra Jessica!

Minns du hur mycket frön/mjölk det var i det receptet?

Upp