Psykisk ohälsa

Hejsan!
Efter en lite längre bloggpaus så är jag nu tillbaka. Vi får se hur det kommer bli med uppdateringen nu i början, men åtminstone nåt inlägg då och då kommer komma upp.
 
Jag tog ju en paus pga. att jag mått så fruktansvärt dåligt. Under denna tid så har jag träffat en läkare, blivit sjukskriven och fått en ny medicin. 
Jag har även börjat våga öppna upp mig mer, för att låta folk veta att jag inte mår så bra. Vet inte riktigt varför jag inte vågat prata om det, har väl skämts lite. Men då jag verkligen tycker att psykisk ohälsa måste uppmärksammas och jag pushar andra att prata om det så har jag insett att detsamma gäller mig också.
Vi är nu 3 personer i min familj som kämpar med depression och psykisk ohälsa och det enda jag vill är att få mina syskon att må bra igen och slippa må dåligt - jag har inte brytt mig om mig själv, det viktigaste har som sagt varit att dom ska få må bra. Men nu har jag insett att JAG också förtjänar att må bra - det känns lite läskigt men också som en enorm lättnad att släppa på garden lite.
Så summan av kardemumman - jag äter 2 olika mediciner just nu, båda hör till antidepressiva preparat och är stämningshöjande, jag har varit sjukskriven två veckor men är tillbaka på jobbet nu och jag kämpar. Jag fortsätter pusha för psykisk ohälsa och jag fortsätter kämpa för mig själv - för jag förtjänar också att må bra.
 
TACK till er som orkar läsa och en stor kram till alla där ute!
 
psykisk ohälsa | |
#1 - - AnnKatrin Magnusson:

Älskar dig 💕! Du är så älskad och värd få må bra gumman min.

Svar: Love you!<3<3
None None

#2 - - MADDISENJ.SE:

Starkt att du delar med dig, det är viktigt att våga prata om psykisk ohälsa <3 Hoppas du snart får må bättre!!

Upp