Guess who´s back!

 
Jajemensan, ni ser rätt - jag är tillbaka! Shit vad jag har saknat att skriva av mig, även om det bara är mycket strunt så kan det verkligen vara så himla skönt.
Jag hade i princip bestämt mig för att nu så är det över, då jag kände att jag har så mycket annat jag ska hinna med. Meen samtidigt så har jag nu funderat senaste veckorna på att ändå slänga in ett inlägg, jag menar, det är ju inte som att jag har denna blogg som ett jobb eller förväntar mig att tjäna pengar på den.
Utan den finns mest bara för mig att skriva av mig på och dela med mig av mitt liv i bild och text för familj och vänner. Sen kanske det finns någon person där ute som inte känner mig som också tycker det är kul att kika in här och det är ju bara superkul!
 
Jag har som sagt fullt upp i livet just nu men jag känner ingen press med att jag måste uppdatera här också, utan i framtiden så kommer det komma inlägg när jag känner för det och när jag har tid.
Då kanske det finns vissa som undrar vad som hänt senaste tiden. Tänkte dra en snabb recap med det som speglar min vardag mest just nu. Och det är ju jobb som mestadels fyller mina dagar. Jag jobbar deltid som hotellreceptionist, där jag jobbat sen länge, jobbar 70 % där och övrig tid så jobbar jag med naglar och med mitt företag. Alltså att jobba med naglar är det roligaste jag gjort och jag är såså glad över att jag till slut tog modet till mig och utbildade mig till nagelterapeut. Jag har under min uppstartningsperiod jobbat hemma, alltså tagit emot kunder här hemma i min lägenhet. Det har ju självklart gått bra men nog har man velat ha ett ställe att kunna gå till, göra sitt jobb och sen fara hem. Och i maj så blir den drömmen sanning!
I maj så kommer jag nämligen att börja hyra in mig på en frisörsalong som ligger mitt i stan och börja jobba där. Det känns så spännande och nervöst men samtidigt så himla kul!
 
Försökte komma på vad som mer hänt sedan jag uppdaterade, men tror inte det har hänt så mycket mer stora grejer? Haha, jag får uppdatera allt eftersom om jag kommer på nå mer kul.
Eller något annat nytt som faktiskt nyligen har hänt (i lördags) är att jag har tatuerat mig igen. Jag skulle göra 2 tatueringar, en på insidan av armen och en text på låret. Tänkte visa bild sen och då kan jag berätta mer om dessa.
Jag har alltid älskat tatueringar och velat ha flera stycken men jag har ju aldrig vågat tatuera mig innan. Jag har väldigt låg smärttröskel och är sjukt nålrädd, men förra året så tog jag ju mod till mig och gjorde min första, som inte alls gjorde så ont som jag trodde. Då insåg jag att jag faktiskt klarar av det, så några månader senare så gjorde jag tatuering nr 2 och nu har jag alltså 2 till, så totalt 4 stycken. Lär nog bli någon fler också hihi. 
Så glad och stolt över att jag vågade tatuera mig också - att inse att man vågar mer än man trodde är ju helt amazing! Om det så bara är att tatuera sig, utbilda sig till något man vill, byta jobb, flytta eller vad som helst. Jag säger då bara det - våga! Ni kan mer än ni tror och jag tror också att man ångrar mer saker som man inte gjort än vad man har gjort.
 
Oj, vilket långt inlägg detta blev trots allt. Det blev en liten nystart och en pepp till mig själv och även er andra där ute.
För första gången på länge så är jag taggad på att se vad framtiden innebär och nu känner jag bara att nu jäklar kör vi! Det är dags för mig nu att få följa mina drömmar och må bra!
jessicas | |
Upp