Nytt år & begravning

 
 
Idag var en sorglig och tung dag. Det var dags för farfar Valles begravning. 
Begravningen hölls bara inför oss i familjen och det var riktigt fint men såklart väldigt tungt också. Kändes bra att få säga ett sista hejdå innan hans sista vila men ni som varit på begravning vet också hur jobbigt det kan vara.
När begravningen var över så var det minnesstund och efter de så följde alla förutom mamma som var tvungen att jobba med hem till farmor för att vara där en stund. Fint ändå att samlas efteråt och prata om trevliga minnen också, gäller ju att komma ihåg det fina man fick.
 
Så en jobbig start på året blev det för mig och min familj men nu är det då över och man kan blicka framåt.
Tänkte inte prata så mycket om året som varit, utan jag hade tänkt sätta ihop en lite försenad årsresumé där jag summerar år 2019 istället.
Nyårsafton för mig blev ganska lugn, vi var hemma hos Hanna & Alle och kvällen var helt okej! 
Så, 2020 nu då! Jag ser fram emot detta år, tror det kan bli ett bra år. Försöker dock att inte hoppas för mycket och jag har inte heller några nyårslöften, utan kommer försöka att låta det bli som de blir.
2020 - nu kör vi!
vardagligt | |
Upp