Nyårslista

 

Har 2017 varit bra? Måste säga att det har varit både ett bra & dåligt år, många dalar men många toppar också.

 

Höll du några av dina nyårslöften? Nästa fråga, vill inte ens prata om det...

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nope.

 

Dog någon som stod dig nära? Inte det heller, tack o lov.

 

Vilka länder reste du till? Blev ett land i år också - Spanien.

 
 

Vilket/vilka datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? 19e januari som tyvärr var en av dom värsta dagarna i min & min familjs liv, men som jag av respekt till andra inte kommer att skriva ut här.

5e april - fick hämta ut nycklarna till min nya lägenhet.

20e maj - åkte till Magaluf med Emelia & Hanna. En av dom bästa veckorna på hela året!

11e juli - åkte på en till resa med Emelia & Hanna, denna gång blev det 2 dagar i Stockholm.

26e juli - köpte min första egna bil.

10e augusti - kattungarna föddes.

Slutet av Augusti (minns inte exakt datum haha) - åkte till Stockholm igen, men denna gång med familjen.

3e november - fick hem mina nya små kissebebisar.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig? Som vanligt så har man väl haft en och annan förkylning och så har jag haft magsjuka. Sen har jag även blivit diagnostiserad med GAD & depression som jag lever med idag och kämpar med.

 

Bästa köpet? Helt klart min nya kamera.

 

 

Vad spenderade du mest pengar på? Kameran, resor, möbler till lägenheten.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Självklart, som vanligt min familj och mina vänner. Och så kissemissarna.

 

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2017? Despacito, Jag trodde änglarna fanns, Helt Seriöst, Spontanitet och många fler.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Förra året var ju ett skitår, så jag har helt klart varit gladare i år. Dock hoppas jag på ett ännu bättre 2018, då det fortfarande inte har varit ett av mina bästa år.

 

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat.

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Säger som förra året - slösat pengar.

 

Hur tillbringade du julen? Först blev det julgröt hos mamma och sedan så åkte vi till mormor & morfar, där vi alltid firar jul.

 

 

Blev du kär i år? Njaa, inte kär kanske men började tycka om en person väldigt mycket.

 

Favoritprogram på tv: Tunnelbanan.

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av detta året? Jag brukar alltid säga att hata är ett starkt ord, men kan nästan säga att jag gör det.

 

Något du önskade dig & fick? Fick bara saker jag önskade mig (på födelsedagen & julafton).

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2017? Jag jobbade, tråkigt nog.

 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mindre ångest.

 

En person som du inte hade klarat dig utan i år? Hanna, Emelia, mamma & mina syskon (blev inte bara en person haha).

 

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2017? Tråkig - klär mig inte alls som jag vill då jag inte är bekväm med min kropp.

 

Årets mat: Måste typ säga Pinchos - om man kan räkna de;)

 

Årets dryck: Celsius & Nocco.

 

 

Årets semester: Magaluuuuf!

 

 

Planer för 2018? Alltså jag har typ inga planer... Gud vad hemskt det låter, haha, men jag hoppas på att kunna få ordning på min psykiska ohälsa först och främst.

 

Vad ser du mest fram emot med år 2018? Fler minnen med mina underbara vänner och familj.

 

Tror du att år 2018 kommer bli bättre än 2017? Det tror jag faktiskt.

 

Har du några löften inför år 2018? Nej, den här gången tänker jag inte sätta några löften.

 

Bästa minnet från 2017? Resan till Magaluf - så galet & så himla kul!

 

Fick du många nya kontakter? Jo, men nya kontakter lyckas man väl alltid få.

 

Är det något du saknat år 2017 som du vill ha 2018? Jag var tvungen att kolla vad jag skrev förra året och då hade jag skrivit: "en hälsosam kropp, en resa med mina tjejer och en bil". Kan ju checka av två saker där, så jag vet faktiskt inte. Kanske en hälsosam kropp då haha.

 
lista | |
#1 - - Matilda Berlin:

Men åhhh vad kul att läsa!! Kram <33

#2 - - Jessica Högberg:

Oh, men det låter inte helt tokigt! Hoppas du lyckas må mycket bättre 2018 då!!

#3 - - Jennifer:

Härlig lista och kul att läsa dina svar :D
God fortsättning :D

#4 - - Johan:

Sådant här är alltid kul att läsa och ta del av tycker jag. Det låter som att 2017 var ett bergochdal-år, som du säger, men jag hoppas att 2018 fortsätter att gå åt rätt håll för dig :)

SV: min jul var riktigt fin, precis som det brukar vara. Älskar verkligen julen, att bara ta det lugnt och umgås med nära och kära. Det är så fint, min släkt är så fin, så jo, julen kunde inte ha varit bättre!
Hoppas att du också hade en fin jul! Det låter så utifrån den korta beskrivningen här i inlägget...

Gott nytt år får jag väl också passa på att säga då :)

#5 - - JoJo:

så kul att läsa. jag älskar verkligen såna här inlägg! :D

sv; ja visst är det fina färger på läppstiften? :) vad skönt att du känner dig frisk igen. själv har jag blivit väldigt förkyld. haha! :( hoppas att nya året har börjat fint för dig tjejen <3​

Upp