Fjällen & en liten hemlighet

 
Hej på er!
Nu är jag hemma från fjällen igen och det var så mysigt!
Det blev jag, mamma, syrran, min moster & min kusin som åkte upp, så vi har haft en riktigt tjejhelg. Vi har spelat spel, åkt slalom och bara myst. Supertrevligt har det varit!
 
Idag jobbar jag hela dagen och kvällen, tog på mig några extratimmar på jobbet, så jobbar både dag och kväll.
Ikväll så ska jag göra kapitel 2 i min behandling. Nu kanske någon reagerar på just ordet behandling och det är faktiskt en sak som jag inte berättat. Hade inte tänkt skriva någonting om det, men känner nu att jag vill berätta lite snabbt om vad som pågår i mitt liv.
Jag har nämnt tidigare i bloggen att jag har haft mycket ångest och så och med stöd från min mamma så har jag nu varit och pratat med en psykolog om detta. Efter att ha varit där så berättade hon lite om GAD (generaliserat ångestsyndrom) och bad mig läsa på om detta, för så som jag beskrev det så sa hon att det är vad jag har.
Vilket stämmer, allt stämmer in på mig. Så jag fick en remiss på att få gå en KBT behandling via internet, med stöd och mailkontakt från en person (en psykolog tror jag).
Detta är alltså vad som sker för mig just nu, jag har gjort kapitel ett på denna behandling och jag ska göra ungefär ett kapitel i veckan. Kan inte uttala mig så mycket om hur det känns än så länge, men jag hoppas på att detta ska hjälpa.
 
Det här känns lite jobbigt för mig att publicera, jag hatar nämligen att visa mig svag och att jag mår dåligt. Men till slut så kan man inte dölja allting inom sig heller, utan man måste få ut de innan man brister.
Det här är mitt sätt att blotta mig och släppa på spärrarna lite.
Förlåt nära & kära som jag inte berättat något för innan, men jag hoppas alla förstår.
pusshej!
jessicas | |
#1 - - AnnKatrin Magnusson:

❤Älskar dig! ❤Det är viktigt att vi pratar om psykisk ohälsa lika mycket som fysisk. Det borde inte vara skämmigt men tyvärr är det det än. Kom ihåg att du inte är svag! Du har varit stark för länge. Heja heja min älskade dotter för att du berättar o all lycka till behandlingen❤! Love you ❤!

Svar: Du har så rätt! Hoppas på att det en dag inte alls är något man skäms över. Älskar dig bästa mamma!❤️
None None

#2 - - Linda:

Du är stark, glöm inte det!! <3

#3 - - freja lindsjö:

Mysigt med fjällen! :)
Vågat att du skriver ut och berättar. Hoppas behandlingen går bra och att det hjälper. Kämpa på, kram!

#4 - - carolines:

Du är så stark som pratar om det! Tycker själv det är tufft då jag lever med depression o panikångest..inte alltid så kul att prata om :( Men det BEHÖVS! Och vi är starka som tar oss igenom det <3

Upp