Julkalender, julrusch & dödsfall

Hej på er!
Ja, här är det full rulle! Jag jobbar ju just nu enbart med mitt företag och det är riktigt roligt men verkligen fullt upp. Särskilt nu i december så är det mycket, många som vill göra jul- och nyårsnaglar, men det är så kul! Sedan så har jag även en julkalender på min instagram, så varje dag mellan 1a och 24e december så kommer det upp en lucka på instagram med olika tävlingar och erbjudanden (Bellezzica på instagram, om det är någon som vill kika in de). Detta började jag planera typ i Augusti och det har varit en hel del jobb med de men som tur var så har jag haft hjälp också.
Men det känns så kul ändå, särskilt då jag fått väldigt bra respons på detta.
Inte nog med att jag jobbar på salongen, har även jobbat några extrapass på hotellet också - så jaa, fullt upp med jobb är de. Men det är bara att köra på, sista rycket nu inför jul. 
Och på tal om jul, jag har även julpyntat lite här hemma. 
 
 
Julgranen är på plats och några julklappar. Är klar med inköpet av alla julklappar, men har några kvar att slå in.
 
Något mer som hänt senaste tiden är något som inte alls är lika kul. Förra veckan så fick jag beskedet att min låtsasfarfar (som har varit min farfar hela mitt liv) hade blivit riktigt sjuk och var döende. Så för en vecka sedan så åkte jag och delar av familjen till hemmet där han har bott för att vaka vid hans sida. Det var skönt att få träffa familjen och träffa honom en sista gång, jag hann säga hejdå och vi hann prata om fina minnen.
På kvällen när jag var hemma igen så fick jag beskedet att han hade somnat in. Fina Valle, trots att vi inte haft jättebra kontakt senaste åren så är det en stor sorg och saknad att han nu är borta. Men man får tänka tillbaka på alla fina minnen man fick tillsammans.
 
Fina farmor & Valle <3
 
 
Nu blev det ett långt inlägg hära, lite tråkigt men update från mitt liv.
Idag har jag haft en hemmadag, tänkte säga att jag haft en ledig dag men inte riktigt. Har suttit och jobbat med bokföring, då jag legat efter med de men nu så är det klart iaf och resten av kvällen blir bara lugn.
Hoppas allt är bra med er, vi hörs senare. Pusshej!
vardagligt | |
Upp