2018

 
 
Har 2018 varit ett bra år? Jo, men det måste jag ändå säga att det har varit. Jag har ju fortsatt kämpa med min ångest & depression men i överlag så har det varit ett riktigt bra år!
 
 
Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga nyårslöften hehe.
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nope, inte de.
 
 
Dog någon som stod dig nära? Näe.
 
 
Vilka länder reste du till? Det blev en utlandsresa i år, samma land som året innan - Spanien.
 
 
 
Vilket/vilka datum från 2018 kommer du alltid att minnas? 
2a juni - dagen då jag äntligen hade samlat tillräckligt med mod och tatuerade mig för första gången
14e september - åkte till Mallorca med mamma, Hanna & hennes mamma
25e oktober - då var det dags för tatuering nr 2
29e oktober - köpte min nya bil som jag har nu och jag älskar den!
5e november - då började min nagelterapeut utbildning
20e december - dagen då jag fick mina diplom och därmed blev diplomerad nagelterapeut 
 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? Som jag skrev så har jag fortsatt kämpa med depressionen och ångesten men jag drabbades också av halsfluss, vilket var fruktansvärt.
 
 
 
Bästa köpet? Hmm... Jag kan inte komma på något just nu. Min powerbank kanske? Haha
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? Nagelutbildningen, men sååå värt varenda krona! 
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, men absolut! Sommaren & vädret gjorde mig glad, utbildningen, dom kunder jag hunnit ha, mina vänner & min familj.
 
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2018? Anywhere - Rita Ora, alla Aviciis låtar, Shallow - Lady Gaga, Be your friend - Vigiland och många fler (kommer inte på någon fler just nu bara, haha).
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Trots vissa rejäla dippar så har jag nog ändå varit gladare iår.
 
 
Vad önskar du att du gjort mer? Säger som förra året - tränat.
 
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Lagt alltför mycket energi på personer som inte förtjänar min tid.
 
 
Hur tillbringade du julen? På samma sätt som tidigare år - grötfrukost hos mamsen och sedan så firade vi resten av dagen & kvällen hos mormor och morfar.
 
 
 
Blev du kär i år? Nej, men fattade tycke för en person, om man säger så haha.
 
 
Favoritprogram på tv? Har ju knappt kollat på tv, det enda jag har följt är Ex on the beach haha, så säger väl de.
 
 
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nope.
 
 
Något du önskade dig och fick? Har bara fått saker jag önskat mig (födelsedag & julklapp) och så fick jag ju äntligen mina diplom som nagelterapeut som jag velat ha hur länge som helst hihi.
 
No photo description available.
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2018? Där blir det också samma svar som tidigare år - jag jobbade hehe.
 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Hälsosammare livsstil & ännu bättre mående.
 
 
En person som du inte hade klarat dig utan i år? Kan inte bara välja en person, utan det blir flera - Hanna, Linnea, Emelia, mamma & mina syskon.
 
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2018? Trååååkig!
 
 
Årets mat: Svampfyllda enchiladas - min favoritmat som jag har ätit väldigt ofta heheee!
 
 
Årets dryck: Nocco & Celsius.
 
 
Årets semester: Mallorca
 
 
 
Planer för 2019? Planerna är väl egentligen att mestadels försöka fortsätta kämpa med min psykiska ohälsa, börja leva lite hälsosammare, göra mer roliga & spontana saker och självklart att få mitt företag att växa.
 
 
Vad ser du mest fram emot år 2019? Att få jobba som nagelterapeut och (förhoppningsvis) få mitt företag att växa.
 
 
 
Tror du att år 2019 kommer bli bättre än 2018? Det känns tyvärr inte som att det kommer bli bättre, men jag hoppas att det kommer bli minst lika bra!
 
 
Har du några löften inför 2019? Nää, egentligen inte. Det enda är väl att jag ska bli bättre på att komma ihåg att ta mina mediciner varje dag.
 
 
Bästa minnet från år 2018? Resan till Mallorca & utbildningen.
 
 
Fick du många nya kontakter? Joo, i.o.m utbildningen så har jag fått många nya kontakter.
 
 
Är det något du saknat år 2018 som du vill ha 2019? Jaa, men det är väl en mera hälsosam kropp och kanske en pojkvän hihi.
lista | |
Upp